Jegernes Interesseorganisasjon reagerer på NOAH-utspill

Jegernes Interesseorganisasjon forstår godt at jegere og bønder som jobber for å berge rådyrkje, tenner på alle pluggene når NOAH forsøker å høste ære og sanke medlemmer basert på deres innsats.

Sist oppdatert: 13. juni 2021 kl 21.00
rådyr rådyrkje rådyrkilling rådyrlam trøgstad jff
Jegere gjør en stor innsats for å berge rådyrkje - og reagerer når jaktmotstandere i NOAH forsøker å sanke medlemmer på deres innstas. (Ill.foto: Trøgstad JFF)
Lesetid: 3 minutter

Dyrerettighetsorganisasjonen NOAH har terga på seg store deler av jeger-Norge med nok en kampanje. Denne gangen er feelgood-bilder av rådyrkje som deles med teksten «NOAH har skrevet brev til alle kommuner om saken, og nå prøves flere ut tiltak med suksess! (...) NOAH jobber for bedre vern av alle dyr – bli medlem».

– De har jo ikke letta på ræva for å gjøre noe for rådyrene. Alt de gjør for kjeene i denne saken er å trykke på noen taster, fnyser sekretær Ronny Wollert Andreassen i Jegernes Interesseorganisasjon, før han fortsetter:

Allerede abonnent?  

Hold deg oppdatert gjennom året, og få de beste jakttipsene før sesongen starter for fullt.

Med magasinKun digitalt
99 kr/md i 12 md*
+ 9 utgaver av magasinet Jeger
119 kr/md i 3 md*
+ 2 utgaver av magasinet Jeger

*Forutsetter 6 eller 12 måneder bindingstid. Kanselleres når du vil, med tilgang ut bindingstiden. Fornyes automatisk hver måned etter bindingstiden.

Er du under 28 år?

Da får du halv pris på Fri Flyt.

Slik fungerer det:Betal med Vipps, del fødselsdatoen din med oss og få halv pris fram til du fyller 28 år. Når du har fylt 28 år endrer vi til vanlig pris, og sender deg et varsel i forkant.

Alle abonnement fornyes automatisk til ordinærpris. Kanseller når du vil, men senest 48 timer før fornyelse. Se Fri Flyts bruker- og abonnementsvilkår her.

 

Relaterte artikler

 

Jeger utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalist: Atle Rønning
Annonser: Kjetil Sagen